Dlaczego nie robić SEO na własną rękę?
Chyba każdy z nas kiedykolwiek w życiu próbował bezskutecznie naprawić, choćby w swoim domu, czy samochodzie – coś, cokolwiek, nawet drobną rzecz. Frustracja, zepsuty humor, narzekanie: bo brak mi odpowiedniej wiedzy, bo w poradnikach w internecie tego nie piszą, bo nie mam odpowiednich narzędzi… Pozycjonowanie na własną rękę bez odpowiedniego przygotowania, grona profesjonalistów czy wyspecjalizowanych narzędzi można porównać do właśnie takiej sytuacji.
Pieniądze – wszyscy je kochamy, więc staramy się oszczędzać
Oczywiście zrozumiałym jest, że większość decyduje się pozycjonować swój serwis informacyjny, sklep internetowy czy jakąkolwiek inną witrynę na własną rękę, właśnie ze względów finansowych. Pytanie jednak, czy to rzeczywiście się opłaca? Należy pomyśleć nad ilością czasu zmarnowaną na odpowiednie przygotowanie i stworzenie planu optymalizacyjnego dla witryny, zbadanie jej historii, napisanie treści wartościowej pod kątem SEO czy przede wszystkim – na zdobycie wiedzy, jak zrobić porządne SEO dla witryny. A przecież czas, to pieniądz.
Stracone minuty, godziny, dni czy nawet tygodnie i miesiące mógłbyś wykorzystać na rozwój swojego przedsiębiorstwa, na inwestycję w owocną współpracę z innymi firmami, na poszerzanie oferty czy wreszcie wykonywanie oferowanych usług czy wysyłkę towarów.
Wiedza o SEO jest wszędzie – przecież każdy pisze o pozycjonowaniu
Niestety, nawet jeśli przeczytasz dużo książek i for internetowych w internecie, to wciąż będzie brakowało Ci obycia z pozycjonowaniem. Mimo znalezienia wskazówek jak zoptymalizować meta tagi, jakie powinno być nasycenie treści wyrażeniami kluczowymi czy wreszcie jakie linki puszczać – wciąż będziesz zadawał pytania, na które nikt Ci nie odpowie – bo przecież robisz SEO "na własną rękę". Prawda jest taka, że nic nie odda Ci tego, co zagwarantuje doświadczenie ludziom na co dzień zajmującym się pozycjonowaniem, którzy kilka godzin dziennie optymalizują witryny, prowadzą analizę i wreszcie badają wyniki swoich prac.
Pomyśl, czy w wielkich, światowych firmach, jeden człowiek wykonuje wszystko, czy może odpowiednie działy zajmują się tylko wąską, określoną odgórnie tematyką? Podział prac pozwala zaoszczędzić czas, rozwinąć swoje przedsiębiorstwo i działać na coraz to szerszych płaszczyznach. Ty robisz to, co umiesz, inni robią dla Ciebie to, czego nie umiesz – innymi słowy, symbioza pełną parą.